Meezingen

Interesse, hoe werkt het?

Het Leidsche Rijn koor is een vrouwenkoor bestaande uit maximaal 40 leden. De minimumleeftijd is 18 jaar en de maximumleeftijd is 60 jaar bij inschrijving. Na inschrijving wordt je uitgenodigd voor een stemtest en ben je welkom om te blijven kijken. De stemtest vindt plaats om je stemgroep te bepalen. Deze zal worden afgenomen op een maandagavond voor of na de repetitie.

Er zijn twee instroommomenten per jaar bij vrijkomende plekken, na de zomer en na de kerstvakantie. Het is aan de dirigente welke stemgroep versterking nodig heeft en afhankelijk van haar advies en het aantal open plekken, nodigen we één of meer mensen uit. Er is de mogelijkheid om tweemaal proef te zingen in het koor voordat je besluit om definitief mee te gaan doen. En is er zo een instroommoment nadat je de stemtest hebt afgelegd, dan kun je natuurlijk meteen mee proefzingen.

Opgeven kan via onderstaand formulier. We nemen dan contact met je op over de mogelijkheden.

Repetities

Elke maandagavond van 20.00 uur tot 21.30 uur repeteren we samen in Sociaal Cultureel Centrum De Schalm.

De schalm

Oranjelaan 10

3454 BT De Meern

Route

leidscherijnkoor@gmail.com

We beginnen altijd met inzingen om de stem op te warmen. Daarbij wordt gelet op houding, ontspanning en focus. We doen oefeningen en zingen canons.

De rest van de les leren we nieuwe nummers aan en herhalen nummers die we al kennen. Soms doen we ook ritme-oefeningen. We zitten of staan in stemgroepen: sopranen, mezzo’s en alten. Bij vierstemmige partijen wordt de mezzo-groep opgedeeld in twee groepen.

We leren nummers aan op basis van bladmuziek en geluidsopnames. Het is niet nodig om noten te kunnen lezen. Tijdens de repetities worden alle liedjes begeleid op piano door onze muzikaal begeleider Claar Schouwenaar. En thuis kun je verder oefenen (als je wilt) met behulp van begeleidingsbanden en ingezongen opnames van Claar, die we op de ledenpagina van onze website plaatsen.

Een keer per jaar houden we Koordag, een gezellige dag met workshops, extra repetities en samen eten.

Contributie

Op dit moment bedraagt de contributie € 240,00 per jaar. Het bedrag wordt in 2 termijnen afgeschreven van je bankrekening. In januari en in september. Als je in een periode tussen deze maanden in lid wordt dan wordt de contributie verrekend. Het inschrijfgeld bedraagt €15,00.

“Wat een fijne sfeer heerst er in het koor. Ik voelde me ontvangen in een warm bad.”

Een nieuw lid

Inschrijfformulier proefzingen

In welke stemgroep denk je te horen?